Vienā ziemā ietaupītais ceļus nepadarīs par izcilām brauktuvēm 4

Ņemot vērā ziemas sezonai neraksturīgos laikapstākļus, va/s «Latvijas autoceļu uzturētājs» (LAU) uzsācis ikdienas uzturēšanas darbus, tādējādi uzlabojot satiksmes drošību.

Martā mūspusē tiek veikta grants autoceļu greiderēšana, kā arī iesēdumu un bedru remonts. Darbi notiek arī uz asfalta seguma autoceļiem, portālu informēja Juris Aksels Cīrulis, LAU komunikācijas speciālists. 

LAU Bauskas nodaļas uzturamais autoceļu tīkla kopgarums 2019./2020. gada ziemas sezonā ir vairāk nekā 697 kilometri, pagājušajā nedēļā autoceļu apstrāde ar pretslīdes materiālu nodrošināta 209 km garumā, grants autoceļu segumu iesēdumi un bedres remontētas gandrīz 250 m³ apjomā, greiderēšana uz grants autoceļiem veikta vairāk nekā 10 km garumā, bet krūmu un krūmu atvašu griešana – 2,2 ha apjomā. No 1. līdz 18. martam autoceļu uzturēšanas darbiem tērēti 173 tūkstoši eiro, apstiprināja J. A. Cīrulis.

Viņš norādīja, ka greiderēšanas darbus uz grants autoceļiem visefektīvāk ir veikt ceļu seguma optimāla mitruma apstākļos, kad virsma ir pietiekami apžuvusi. LAU regulāri apseko valsts autoceļus un tiklīdz konstatēti seguma defekti, tie tiek novērsti.

Autoceļu uzturēšanas darbiem, tajā skaitā greiderēšanai tiešsaistes režīmā, var sekot līdzi va/s «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) interneta mājaslapas kartē (www.lvceli.lv), kā arī aplikācijā «Waze», kur iespējams arī informēt par situāciju uz valsts autoceļiem. Ja tiek pamanīti satiksmei bīstami bojājumi, piemēram, iegruvusi caurteka, izskalots autoceļš, tas jādara zināms LVC Satiksmes informācijas centram, zvanot uz diennakts bezmaksas tālruni 80005555.

Bauskas novada Vecsaules pagasta pārvaldes vadītāja Līga Vasiļauska atzīst, ka valsts daudz labāk rūpējas par ceļiem, nekā pašvaldības to spēj izdarīt. Viņa norādīja, ka pagastā vienlīdz slikti ir divi grants ceļa posmi – brauktuve uz Jaunsauli, kur noslodze gan salīdzinoši mazāka, kā arī ceļš, kas ved uz Aizkraukli un kur satiksmes intensitāte krietni lielāka. Marta sākumā labots Aizkraukles ceļš, bet pagājušajā un šajā nedēļā darbi notika uz Jaunsaules ceļa.

Marta sākumā bija dienas ar stiprām lietusgāzēm. L. Vasiļauska atklāj, ka neesot skaidri kritēriji, pēc kuriem vadās LAU, bet viņa pieļauj, ka, visticamāk, valsts uzņēmumam ir savi plāni un taktika. «Piemēram, mēs pašvaldības ceļus greiderējam, kad ir pieejama tehnika. Vislabāk ir izvairīties no darbiem lietainos apstākļos, taču, ja mēnesī ir piecas sausas dienas un uz tehniku stāv rindā arī visi pārējie, nekas cits neatliek, kā pielāgoties situācijai,» teic pārvaldes vadītāja.

L. Vasiļauska neslēpj, ka vietvaras ceļi ir kritiski un vienā ziemā ietaupītais tos nepadarīs par izcilām brauktuvēm. Finansējums uzturēšanai novadā ir vienkopus, tiek izlemtas vien prioritātes – vai tas ir kādas vietvaras ceļš, vai arī kāda iela Bauskā.

Vecsaules pagasta ceļu kopgarums ir 117 km, no kuriem grants segums klāj 107 km, bet asfalts – ap 10 km. Pērn, ieguldot pusotru miljonu eiro, pārbūvēti deviņi kilometri pašvaldības ceļa. «Ikviens var parēķināt, cik izmaksātu pārējo simt kilometru remontdarbi. Ja lūkojamies uz teritoriālo reformu, kāda tā tiek plānota, pilnīgi noteikti gaisma tuneļa galā nav saredzama. Jau tagad ir tā, ka lauvas tiesa ir nepieciešama pilsētai, un jau kuru gadu pēc kārtas novadā prioritāte ir sporta būve Bauskā,» situāciju raksturo L. Vasiļauska.

Viņai nemitīgi nākas uzklausīt vecsauliešu sūdzības par sliktajiem ceļiem, taču optimistisku scenāriju pārvaldniece nevarot solīt. «Es iedzīvotājus pilnībā saprotu. Vecsaules pagasts ir lielākais Bauskas novadā ar visgarāko ceļu tīklu. Ir brauktuves, kas aizved uz viensētu lauka vidū, kur dzīvo pensionāru pāris, un tu saproti, ka būs iespēja nodrošināt vien iebraukšanu un izbraukšanu. No otras puses – nav arī tā, ka ceļi būtu nemērojami. Ja kāds teic – esmu nodokļu maksātājs un man pienākas, tad jāpalūko, cik liels laukos ir nekustamā īpašuma nodoklis par zemi. Piemēram, par desmit hektāriem tie ir simt eiro, un tā ir tikai ceļmalu appļaušanas nauda,» norāda pārvaldes vadītāja.

UZZIŅAI
Va/s «Latvijas autoceļu uzturētājs» Bauskas nodaļas apjomīgākie darbi šogad:

greiderēšanas darbi uz grants autoceļiem vairāk nekā 1800 km garumā;

grants autoceļu segumu iesēdumu un bedru remonts – ap 6130 m³;

asfalta segumu bedru remonts – ap 60 m²;

krūmu un krūmu atvašu griešana – ap 20 ha;

nomaļu grunts uzauguma noņemšana – 2019 m³.

Avots: Va/s «Latvijas autoceļu uzturētājs».

Pievieno komentāru

Komentāri 4

Rasa

Ļoti slikts ceļš jau gadiem ir no Vecsaules uz Līčiem. Brīnums, ka satiksmes autobusi vēl tur kursē. To nu gan vajadzētu salabot.

pirms 2 mēnešiem, 2020.03.26 14:42

Šoferīts

Varbūt vajadzētu no tiltiem dubļus notīrīt.

pirms 2 mēnešiem, 2020.03.26 15:17

Tavu naivumu

Tas ir izmsiekls. Sen jau jaunu asfaltu vajadzēja.....

pirms 2 mēnešiem, 2020.03.26 20:01

ceļinieks

žēl , ka ceļa posmā (foto) visas kravas ar šķembām nenokļuva uz valsts ceļa

pirms 2 mēnešiem, 2020.03.26 20:54

Vietējās ziņas

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju