«Swedbank» pirms laika Bauskas filiāli neslēgs 3

Valstī izsludinātais ārkārtas stāvoklis saistībā ar koronavīrusa izplatību «Swedbank» Bauskas filiāles darbu būtiski nav ietekmējis un pagaidām ātrāk par izziņoto termiņu – 30. martu, tā netiks slēgta, portālam apstiprināja «Swedbank» pārstāvis Jānis Krops.

Jaunumiem viņš aicina sekot līdzi bankas mājas lapā https://www.swedbank.lv/about/swedbank/contacts/branches vai pie filiāles izvietotajā informācijā, jo situācija var mainīties, ja būs izdoti jauni rīkojumi no valsts puses.  «Pagaidām filiālē tiek iekšā ikviens, kurš gatavs parakstīt apliecinājumu par to, ka pēdējo 14 dienu laikā nav bijusi nepieciešamība pašizolēties, vai arī nav atgriezies no ārvalstīm. Ja klients ir gatavs parakstīt šādu apliecinājumu, filiāle ir pieejama. Protams, arī šis aspekts var mainīties, ja pēkšņi dramatiski palielināsies saslimušo gadījumu skaits vai valsts nolems spert radikālākus soļus epidēmijas izskaušanai. Tāpēc svarīgi vienmēr pārbaudīt jaunāko informāciju,» uzsver J. Krops. 

Viņš atgādināja, ka no 30. marta būs slēgta «Swedbank» filiāle Bauskā. J. Krops atzīmēja, ka starp visām «Swedbank» filiālēm Bauska ir viena no vismazāk apmeklētajām Latvijā. Ja analizē klientu plūsmu, Bauska ir trešā vismazāk apmeklētā filiāle Latvijā. Otrs aspekts, kas jāņemot vērā, ir ievērojami pieaugusi «Swedbank» klientu digitālā mobilitāte.

«Ir jauna mobilā lietotne un jauni digitālie autorizācijas rīki, aizvien lielāka daļa klientu apzinās, ka ērtāk bankas pakalpojumus ir lietot savās ierīcēs, uz filiāli nemaz neejot. Arī analizējot datus par sniegtajiem pakalpojumiem tieši Bauskas filiālē, varu minēt piemēru no pagājušās piektdienas, kad filiālē 80% apkalpoto klientu ir nākuši uzstādīt papildus «Smart-ID» sertifikātu uz citu viedierīci, ko ērti var veikt, nemaz nestāvot rindā filiālē,» paziņo J. Krops.

Viņš atgādināja, ka Bauskas filiāle klientu plūsmas samazinājuma dēļ jau bija pārgājusi uz saīsinātu klientu pieņemšanas darba nedēļas grafiku, strādājot trīs dienas nedēļā. Savukārt tiem klientiem, kuriem vēl joprojām būs nepieciešamība pēc bankas eksperta konsultācijas, būs pieejama iespēja tikties pēc iepriekš pieteiktas vizītes.

Sadarbībā ar Latvijas pašvaldībām «Swedbank» organizē vizītes vietējās pašvaldības iestādēs (biežāk tieši bibliotēkās), kur ir iespēja atbildēt uz klientu jautājumiem klātienē, kā arī apmācīt klientus darboties ar digitālajiem bankas rīkiem. Esošā pieredze rādot, ka šī sadarbība kļūst aizvien populārāka, turklāt banka novērtē, ka vietvaras arī iesaistās vietējo iedzīvotāju digitālo prasmju veicināšanā, jo nereti bankas pakalpojumus izmanto arī valsts pakalpojumu attālinātai lietošanai, apmeklējot tādas vietnes kā VID, VSAA u. tml.

Savukārt esošie «Swedbank» bankomāti Bauskā nemainīs savu atrašanos vietu un vēl joprojām būs pieejami tāpat kā līdz šim – «Rimi Bauska» telpās (iemaksa un izmaksa) un pie līdzšinējās filiāles Slimnīcas ielā 7 (izmaksa). Uz jaunu vietu Bauskā tiks pārvietots līdz šim filiāles pašapkalpošanās zonā izvietotais iemaksas un izmaksas bankomāts, kura atrašanās vieta tiekot precizēta.


«No cilvēciskā viedokļa neprāts, no biznesa viedokļa banka bija mirusi jau pirms kāda laika, un tagad tas ir tikai loģisks finišs,» situāciju komentē SIA «Kronis» valdes loceklis Aivars Svarenieks. Viņš atzīst, ka  pretenzijas bijušas tajā brīdī, kad «Swedbank» restrukturizēja savu darbību, Bauskā atstājot zemāka līmeņa speciālistus, kuri nebija tiesīgi izskatīt būtiskākus jautājumus, piemēram, kas saistīti ar kreditēšanu. «Kad filiāle sāka strādāt dažas dienas nedēļā, šeit jau tika veiktas pavisam cita līmeņa darbības. Kāds pazaudējis karti, aizmirsis PIN kodu, dažādas likstas tika uzticētas kredītiestādes darbiniekiem. Uzņēmēju šeit bija ļoti maz, ja viņi aizgāja, vajadzēja pieteikties iepriekš uz noteiktu laiku vai arī gaidīt dzīvajā rindā,» stāsta A. Svarenieks.

Neskatoties uz visu, notiekošais gan esot absolūta cilvēku ignorēšana, uzspiešana attālinātai saziņas pasaulei. A. Svarenieks uzskata, ka bankai vajadzēja saglabāt savu kātbūtni. «Domāju, ka bija jāatstāj viens cilvēks, kurš strādātu visas dienas, nevis piecus darbiniekus, kas strādā  trīs dienas. Jebkurš cilvēks, ja viņš ļoti gribēs, izstāvēs rindu, bet nokļūs pie dzīva cilvēka,» teic A. Svarenieks un piebilst, ka, visticamāk, agri vai vēlu arī atlikušās banku filiāles šeit tiks slēgtas.

Uzņēmējs aicināja atminēties laikus, kad Bauskā bija teju desmit banku filiāles. Saistībā ar darbaspēka izmaksām un kreditēšanas pārtraukšanu šī niša baņķieriem vairs nav interesanta, viss tiek optimizēts.

Latvijas Finanšu nozares asociācijas (Komercbanku asociācija iepriekš) pārstāve Ilze Vītola apstiprināja, ka asociācija saprot izteiktās bažas. «Vēlamies atzīmēt, ka finanšu pakalpojumu pieejamība, protams, mainās un arvien vairāk cilvēku izvēlas pakalpojumus saņemt attālināti sev ērtā laikā un vietā, tāpēc mazinās filiāļu loma. Banku novērojumi liecina, ka senioru segmenta digitālās prasmes pieaug, piemēram, kodu kalkulatora vietā izvēloties lietot «Smart-ID»,» teic I. Vītola.

Viņa akcentēja, ka filiālēs darbinieki palīdz apgūt prasmes, ja nepieciešams, – kā rīkoties i-bankā, utt, un kodu karšu migrācijas laikā senioru segments neesot bijuši kūtrākie emigrētāji. Aizvien samazinās to pakalpojumu izmantošana filiālē, kuru klients nespētu izdarīt pats bez filiāles apmeklējuma. «Ja lielākoties klienti nāk uz filiālēm, lai pārliktu «Smart-ID» uz jauno viedierīci vai  izņemtu jaunu maksājumu karti, ko var saņemt pa pastu un aktivizēt internetbankā, viņiem nemaz nevajag tērēt to laiku, lai tiktu līdz filiālei. Lai apmaksātu rēķinus, vairs nav nepieciešams doties uz filiāli,» norāda I. Vītola.

Saprotot, ka Bauskas novada iedzīvotājiem filiāles slēgšana radīs neērtības, Bauskas novada pašvaldība, protams, neatbalsta šādu AS «Swedbank» lēmumu» slēgt Bauskas klientu apkalpošanas filiāli, portālam teic Bauskas novada domes sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ieva Šomina. Viņa stāsta, ka savu neapmierinātību domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks izteicis arī  tikšanās laikā ar  komercbankas pārstāvjiem: «Banka pelna miljonus, bet nevēlas nodrošināt pakalpojumu saviem klientiem tuvāk dzīvesvietai.» 

I. Šomina atzīst, lai gan vispārējās tendences virza sabiedrību digitalizācijas virzienā, jaunie viedie risinājumi lielai sabiedrības daļai joprojām rada grūtības. «Ir skaidrs, ka filiāles slēgšana sagādās problēmas vietējiem uzņēmējiem. Diemžēl pašvaldība nevar ietekmēt AS «Swedbank» lēmumu. Banka lēmumu slēgt filiāli pamato ar nepietiekamu apmeklētāju plūsmu un līdz ar to norāda, ka filiāles uzturēšana Bauskā ir finansiāli neizdevīga,» teic I. Šomina.

Viņa atzīmēja, ka attīstības virziens, kādā mērķtiecīgi virzās pakalpojumu sniedzēji kā privātajā, tā publiskajā sektorā, esot saistīts ar pakalpojuma saņemšanu attālināti, izmatojot jaunāko tehnoloģiju sniegtās iespējas. Taču esot būtiski, lai sabiedrībai būtu iespējas saņemt nepieciešamo atbalstu šo jauno risinājumu apguvē. Lai atbalstītu iedzīvotājus, Bauskas novada pašvaldība ir piekritusi atbalstīt AS «Swedbank» ieceri organizēt seminārus, kuros banka plāno iepazīstināt apmeklētājus ar pakalpojumiem digitālajā vidē – kādi tie ir un kā tos lietot, tādējādi uzlabojot e-pratību ne vien «Swedbank» klientu vidū, bet sabiedrībā kopumā.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

Kika

Tikkai kapēc vienmēr rindas kā padomju laikos??

pirms 15 dienām, 2020.03.24 00:28

Eva

Pilnībā piekrītu A. Svareniekam. Un nav normāli, ka, ja Bauska kļūst par vēl lielāku novadu, tajā nebūs viena no lielākajām bankām.

pirms 14 dienām, 2020.03.24 13:26

Klients

Piekritu Svarenieka kungam.Ne jau visi prot lietot jaunas tehnologijas.Un cik izmaksas brauksana uz tam vietam kur bus iespeja runat ar apkalpojoso personalu .Visu sarezgi nevis doma par cilvekiem.

pirms 13 dienām, 2020.03.25 15:24

Vietējās ziņas

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju