Nosaukti Bauskas mūzikas un mākslas skolas rīkotā konkursa «Pils. Sēta. Pilsēta» uzvarētāji

Bauskas mūzikas un mākslas skolas (BMMS) organizētā Latvijas mākslas skolu konkursa «Pils. Sēta. Pilsēta» 43 laureātu zīmējumi publicēti skolas mājaslapas galerijā. Uzvarētāju apbalvošanas sarīkojums un izstāde, kas šomēnes bija plānota Bauskas pilī, atcelti.  

Konkursu «Pils. Sēta. Pilsēta» BMMS rīkoja trešo reizi. Stāsta direktores vietnieks, konkursa koordinators Ainārs Pastors: «Vienojošā tēma šoreiz bija «Pagalms».  Saņēmām lieliskus darbus no 31 mākslas skolas. Tik liela atsaucība iepriekš nav bijusi. Žūrija atsevišķi vērtēja glezniecību un grafiku. Katrā vecuma grupā (tās bija trīs) izraudzījāmies veiksmīgāko darbu autorus.»

Vasarā zīmē patstāvīgi
Konkursa «Pils. Sēta. Pilsēta» mērķis ir popularizēt skolēnu obligātās vasaras prakses darbus. Mācību darbi katra semestra beigās skolā tiek eksponēti, bet vasaras prakses zīmējumi it kā paliek neievēroti. Tika nolemts šo praksi mainīt, organizējot konkursu.
«Ik gadu otrā semestra beigās 1. – 6. klašu audzēkņi kopā ar skolotājiem divas nedēļas pavada, zīmējot un gleznojot brīvā dabā. Aizvadītajā vasarā pirmo reizi mācību  prakse notika attālināti, jo vajadzēja ievērot ārkārtas situācijā noteikto pulcēšanās aizliegumu. Vairākas skolas atrada kompromisu, septembra sākumā zīmēšanas un gleznošanas nodarbības organizējot dabā. Mūs patīkami izbrīnīja konkursam iesniegto darbu kvalitāte un tēmas daudzveidīgie, radošie atainojumi. Paldies dalībniekiem un skolotājiem!» pauž A. Pastors.

Paši izvēlas motīvus

BMMS skolotāja, konkursa žūrijas pārstāve Olita Dzelzkalēja secina, ka bērnu zīmējumos pagalmi tika atspoguļoti no dažādiem, reizēm arī negaidītiem skatpunktiem. Pat daudzstāvu namu pagalmiņi vairākos darbos neparasti interpretēti. Strādājot attālināti, bērni paši izvēlējās motīvus, un daudziem tas lieliski izdevās.

Skolotāja atklāj: «Mani iepriecināja mūsu skolas 6. klases jauniešu vasaras prakses grafiskie darbi. Viņi strādā pilnīgi patstāvīgi. Teicami zīmējumi ir manām audzēknēm Martai Stīrijai, Samantai Deģei-Groskopai un Dārtai Elīzai Ezeriņai, kas ieguva godalgotas vietas. Savukārt Dārtas māsas Ances Ērikas Ezeriņas darbu (skolotāja Agate Gūtmane) žūrija atzina par labāko dalībnieku jaunākajā grupā. Atzinība piešķirta arī 4. klases  audzēkņiem Rodrigo Galanam (skolotāja Aija Ušerovska),  Esterei Kampusei (skolotāja Mārīte Šulce) un 2. klases audzēknim Mārcim Žeglovam (skolotāja Signe Pansova). Bērni, kuri mācību stundās cītīgi un sistemātiski strādā, ir ieguvuši vērā ņemamas prasmes, kas atspoguļojas viņu patstāvīgajos darbos. Žūrijas speciālo balvu saņēma BMMS audzēkne Marta Ščegoļeva (skolotāja Iveta Līdere).»

Laureātu darbi – fotogalerijā  
Īpašu ievērību pelna Berģu mūzikas un mākslas pamatskolas, Grobiņas mūzikas un mākslas skolas, Carnikavas mūzikas un mākslas skolas, Latgales priekšpilsētas mūzikas un mākslas skolas, Ventspils mākslas skolas, Engures mūzikas un mākslas skolas, Daugavpils «Saules skolas», Rojas mūzikas un mākslas skolas un  Pilsrundāles mūzikas un mākslas skolas audzēkņu interesantie darbi.

Rundāliešiem ir trīs godalgas. Aleksim Fero piešķirta pirmā vieta grafikā, Alenam Beitiņam otrā vieta gleznošanā, bet Madarai Leinei – atzinība. Viņi ir skolotājas Īras Rozentāles audzēkņi Pilsrundāles mūzikas un mākslas skolā. Uzvarētāju darbus var aplūkot BMMS jaunajā mājaslapā muzikamaksla.bauska.lv.
 
Konkursa koordinators Ainārs Pastors informē, ka visi laureāti šī gada nogalē saņems balvas, šoreiz tās būs citādākas nekā parasti. Dāvanas un diplomus dalībniekiem  nosūtīs pa pastu.

Būs individuālas tikšanās
BMMS audzēkņu vasaras prakses tematiskie darbi 2018. un 2019. gadā tika publicēti skolas izdotajās krāsojamās grāmatās «Lietu stāsti» un «Instrumentu stāsti». Līdztekus dabas studijām bērni zīmēja senus priekšmetus Bauskas muzejā un V. Plūdoņa muzejmājā «Lejenieki», kā arī grafiski attēloja populārus mūzikas instrumentus. Diemžēl labo tradīciju aizvadītajā mācību gadā nevarēja turpināt.

BMMS mākslas nodaļa pēc rudens brīvlaika divas nedēļas darbosies attālinātā  režīmā, vienlaikus audzēkņiem nodrošinot individuālas konsultācijas ar skolotājiem mācību darbnīcās. Katrs pedagogs izstrādās skolēnu apmeklējumu grafiku. Vairākums skolotāju arī attālināti strādās, atrodoties izglītības iestādē. 

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju