Lēnā garā tiek atjaunots gājēju tiltiņš pār Mēmeli; pagaidu tiltiņa nebūs 13

Uz remonta laiku slēgts gājēju tiltiņš pār Mēmeli Bauskā. Daudzus vietējos iedzīvotājus satrauc tas, ka tagad jāiet vairāki lieki kilometri pa apkārtceļu, esot ļoti neērti un grūti. Tiek vaicāts par kādiem pagaidu risinājumiem.

Bauskas novada pašvaldības saimnieciskās nodaļas vadītājs Jānis Feldmanis «Bauskas Dzīves» lasītājiem skaidro: «Tiltiņa remontu plānots pabeigt līdz šī gada beigām. Pagaidu tilta uzstādīšana tik īsam laika periodam izmaksu ziņā ir pārāk augsta, tāpēc to neuzliks. Iedzīvotāji var izmantot satiksmes autobusu no pieturas «Veterinārā pārvalde», tie kursē pietiekami bieži.»

«Bauskas Dzīvei» vairāki iedzīvotāji minējuši, ka situācija gados vecākiem cilvēkiem ir tiešām sarežģīta, aicina pašvaldību un uzņēmējus padomāt par biežāku speciāla autobusiņa kursēšanu, nesmādēšot arī, ja kāds ar laivu celtu pāri Mēmelei. Kaut, piemēram, kartupeļu stiepšana no tirgus pa apkārtceļu esot tiešām smags pārbaudījums senioriem.

«Bauskas Dzīvei», vairākas dienas apmeklējot gājēju tiltiņu, ne reizi nav izdevies tur ieraudzīt strādājam meistarus, ne arī viņus satikt, arī vakar pēc pulksten 13 tur bija kluss un tukšs.

Kā jau iepriekš vēstīts, iepirkumā par gājēju tilta pār Mēmeli Bauskā atjaunošanas projektēšanu, autoruzraudzību un būvdarbu veikšanu  tiesības slēgt līgumu ieguvusi «M. A.-TAKA-7», kuras piedāvājums bija vienīgais un piedāvātā līgumcena noteikta 186 560 eiro (bez PVN), liecina Iepirkumu uzraudzības biroja publicētā informācija.

SIA «Inženierbūve» ekspertu atzinumā pausts, ka gājēju tilta galveno nesošo elementu (balstu/pilonu un laiduma konstrukcijas nesošo trošu) tehniskais stāvoklis no nestspējas viedokļa pašlaik ir apmierinošs. Sliktākā stāvoklī ir būves nesošie elementi – pakari, šķērsstieņi, koka garensijas un ietves konstrukcijas (augšteces puses pakari stipri deformēti, pastāv to noturības zaudēšanas risks, atsevišķi pakari izslīdējuši, kā rezultātā palielinās slodze uz blakus pakariem un mainās tilta ģeometrija, tērauda šķērsstieņiem korozijas dēļ samazinājies šķērsgriezuma laukums un nestspēja), tālab nepieciešami ekspluatācijas slodzes ierobežojumi. Līdz tilta atjaunošanai šeit vienlaikus nedrīkst atrasties vairāk kā desmit cilvēku.

Pievieno komentāru

Komentāri 13

Guņča

Gudri vārdi jau ir sarakstīti! Tikai darbi izpaliek neizskatās ka tur kāds baigi strādātu! Vairāk pēc tādas gumijas stiepšanas.

pirms 13 dienām, 2021.09.15 11:57

Aga

Bezkaunīga izrīkošanās! Reāli pie tilta ir strādājuši vienu dienu nedēļā. Pēdējo reizi izzāģēja 2 metrus no tiltiņa, lai cilvēki neietu pa tiltu. Tai pat laikā neviens strādnieks šonedēļ nav manīts, nekas nenotiek. Galvenais lai cilvēki nestaigātu. Informācija nepareiza, šobrīd uztaisīja tā, ka uz tiltiņa vispār neviens nevar atrasties. Tai pat laikā arī darbi pie tilta nenotiek.

pirms 13 dienām, 2021.09.15 13:42

Uldis

Kādi visi gudrinieki....! Ja jau tā gribat visu zināt, paprasiet būvētājam. Nevar taču vienmēr apriet visus, kas kaut ko grib darīt! Tak materiāli visi ir jāsagatavo. Notiek gatavošanās darbiem, kas ir jāpabeidz līdz ziemas iestāšanai. Nedaudz pacietības un varēsim priecāties par jauno tiltiņu! Pacietību!

pirms 13 dienām, 2021.09.15 20:49

uldiņ,

teju par 200 tūkstošiem nomainīt sapuvušos dēļus un piekrāsot sarūsējušās dzelzs konstrukcijas līdz gada beigām, tur tiešām mēnešiem var "stiept gumiju" un termiņa beigās visu padarīt pāris nedēļās, lai arī domes amatpersonas varētu sevi uzslavēt- kādi mēs malači, par naudu, ar ko kārtīgu privātmāju uzcelt, nomainījām sapuvušos tiltiņa dēļus un neko vairāk.

pirms 12 dienām, 2021.09.16 08:43

To Uldim

Vai kāds tu gudrinieks, gan jav pirms vistas cepšanas, plīti no sākuma sāc sildīt un garšvielas izvelc no skapj aukšas, un tad tikai meklē kuru vistu šodien vakarā kausi un no rīta cepsi...

pirms 12 dienām, 2021.09.15 21:59

plenn

izgajušo cetd, es mierigi parstumos paar tiltiņu, nekads posms nebij izagets, ar citi gaaja paari,.,!??

pirms 12 dienām, 2021.09.15 23:38

Aga

Es saprotu, ka jāsagatavo materiāli, tikai kāpēc nevar vēl iet pāri tiltam, ja reāli tilts netiek remontēts.

pirms 12 dienām, 2021.09.16 07:59

Guņča

Šodien atkal klusums! Gribētu no novada mammam, papiem uzzināt kāpēc nekas nenotiek. Varbūt būs zemessargu mācības!

pirms 12 dienām, 2021.09.16 10:02

par to pašu

Tiltiņa remontdarbi stāv uz vietas. Mēneša laikā izdar'tie darbi: nodauzīti pāris betona pakāpieni labajā krastā, uzkarinātas tiltiņu turošās tauvas, izņemts koka dēļu posms lai neviens pa tiltiņu nestaigātu. Labā laikā uz tiltiņa neviens nestrādā. Gaida sliktākus laikapstākļus. Tad varēs palielināt tāmes ciparus. Domes saimnieciskajai nodaļai viss vienalga. Ja nebūtu vienalga, strādniekus uz tiltiņa biežāk redzētu (strādājam!!! nevis bariņā stāvam un pļāpājam!!!)

pirms 12 dienām, 2021.09.16 12:20

viss kā parasti, balso vai nebalso

Vispirms baseinā jāveic peldētapmācība aukstā ūdenī, gan jau kāds amatierfirmas amatieris pamanīsies izpeldēties.Ja strādāt nevar un nespēj, tad arī par darba aizsardzību neko nebūs dzirdējuši. Krāsot dzelžus zem 10 grādiem un mitrumā ir naudas izmantošana ugunskuram.

pirms 12 dienām, 2021.09.16 17:25

nu nu

Kā tad tā..... ievēlēti tak visi vecu vecie kadri :):). Lecam pa vecam.Tradīcijas ir neaizskaramas-katram pēc sadales lai atlec mazumiņš. Kurš novadā domā par kvalitāti un iedzīvotājiem? Ja nu vienīgi Voldemārs:)

pirms 11 dienām, 2021.09.17 13:21

laimes zeme

Tā uz aci tilta garums būs apmēram 100 m, platums tā uz aci 1,2m , tilta laukums varētu būt apmēram 120m2.
Ja šo laukumu klāj ar 5cm dēļiem, tad vajag 6m3 dēļu. Tā kā vēl dēļiem ir pamatnes brusas, atgriezumi un darbu vadītāja sievasmātei vajag malku, tad pareizinām 6x4=24m3.
Impregnēts kokmateriāls maksā apm. 500EUR/m3. 24x500=12000 EUR. Klājuma demontāža, montāža apm. 20% no materiāla cenas, tātad 2400 EUR. Visādi pieskaitījumi, skrūves, naglas, varbūt arī ziedi pasūtītājam, lai būtu vēl 10000EUR. Kopā sanāk 24400EUR. Ja tiltam maina tikai koka konstrukcijas ar 30000 EUR vajadzētu pietikt. Kas ietilpst 200 000EUR? Tāda laikam bija līgumtāme? Tiks mainītas metālkonstrukcijas, betona konstrukcijas, būs jauns tilts?
Cerams uz šo tiltu kāds zaudēs. Vismaz krēslu. Ja šādi komentāri nepatīk, tad publicējiet tilta remonta darbu un materiālu apjomus un tauta brīvajos brīžos parēķinās, kā var sadzejot 200 000 sapuvušo dēļu nomaiņai un pārējā piepindzelēšanai ziemas laikā.

pirms 11 dienām, 2021.09.17 14:20

tiltiņa fans

Interesanti, nesošo trosu atsaišu gruntī esošās daļas netiks atraktas, notīrītas, hidroizolētas? Pašlaik atsaites nokrāsotas līdz zemes virsmai, gaisa zonā. 200 000 nepietiks izdarīt kā nākas? Nav būvtafeles.Firmele slēpjas? Nav arī sava sertificēta darbu vadītāja? Ko par to saka BVKB?

pirms 3 dienām, 2021.09.25 11:59

Vietējās ziņas

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju