Īslīcē karstumā kūst ceļa segums 6

Karstuma dēļ valsts autoceļu atsevišķos posmos veidojas svīdumu vietas, kuras var būt slidenas. Svīdumi mūspusē konstatēti uz šādiem autoceļiem Iecava-Stelpe un Ķekava-Skaistkalne. Svelme izkausējusi arī pērn laboto ceļa posmu Īslīces pagastā, ziņo LTV raidījums «Panorāma».

Vietējie iedzīvotāji raidījumam atklāja, ka par ceļa stāvokli sūdzējušies, gan zvanot uz dažādām iestādēm, gan publicējot savus novērojumus sociālajos tīklos.

«Šis ceļš tiešām pēdējā laikā vairs nevieš nekādas cerības. Pirms Līgo svētkiem te bija vienkārši pliks piķis, mašīnas nespēja bremzēt, riepas visas ar piķi. Arī vietējiem iedzīvotājiem, kas dzīvo ceļam otrā pusē, gribot, negribot tas ir jāšķērso, un savi apavi ir jānobeidz,» stāsta Īslīces iedzīvotājs Gints Jankovskis.

Viņa teikto apliecina autovadītāji. “Slikti, ļoti slikti. Asfalts viss līp pie mašīnas riteņiem. Tāds pavisam mīksts,» stāsta Georgijs.

To apliecina arī Evita: «Nu, nav patīkami, protams, kā jau jebkuram. Viss piķis iet te pa gaisu. Iegulda naudu un viss, bet ceļš ir vienkārši... it sevišķi šitādā karstā laikā tas. Nav forši.»

Minētais ceļa posms ir valsts AS «Latvijas Autoceļu uzturētājs» (LAU) atbildībā. Pērn uzņēmums šajā vietā veica tā saukto vienkārtas virsmas selektīvo apstrādi. Proti, lai paildzinātu vecā seguma kalpošanas laiku, tam pa virsu uzklāja bitumena emulsiju, kurā iestrādātas šķembas.

Autoceļu uzturētājs noliedz nepilnības būvniecības procesā.

Šajā gadījumā apzināti izmantota bitumena emulsija, kurai kušanas temperatūra ir zemāka, jo tā labāk saglabā elastību ziemā. Taču problēmas rodas vasarā. 

«Šis ilglaicīgi karstais laiks, kas pieturas, nav draudzīgs ne asfaltiem, ne šādām tehnoloģijām. Ceļu specifikācija šādiem gadījumiem paredz tā saukto virsmas apstrādes kopšanu. Tas ir darbs svīduma vietu likvidēšanai. Parasti mēs tās pārkaisām ar smilti, kas absorbē lieko bitumena mitrumu, un situācija normalizējas. Šādus posmus mēs karstajā laikā uzraugām, un nepieciešamības gadījumā pasākumi tiek veikti. Arī šis posms šodien atkārtoti nokaisīts. Tas tiek vērots, un, ja būs nepieciešams, atkārtoti nokaisīsim ar smilti vai sīkšķembiņām,» skaidro LAU pārstāvis Vilnis Vigulis.


Pievieno komentāru

Komentāri 6

buks

Tur tā lieta, ka šajos idiotiskajos laika apstākļos ceļa segums kūst ne tikai Īslīcē. Ar katru gadu vairāk un vairāk tā lieta iet uz elli. Kur tas redzēts vai dzirdēts, ka jūnija 2 .pusē Latvijas upēs ūdens būtu siltāks par 18.- 20.grādiem. Tagad - plus 28 Lielupē pie Mežotnes! Diez vai siltāks ir kādā no planētas dienvidu upēm. Lielā cerībā varēja gaidīt, ka beidzot šā gada jūnijs-augusts vairs nebūs ar to vājprāta nepārtraukto saules spīdumu un karstumu, jo ziema bja stipri silta, - tātad vasarai vajadzētu būt vēsai, bet nekā!

pirms 3 mēnešiem, 2020.06.28 08:16

Gints

Plika ***ana.segums atjaunots nekvalatatīvi,tad jau spanīja un turcīja visi ceļi būūtu izkusuši sen jau,.

pirms 3 mēnešiem, 2020.06.28 13:46

Pirdints

Tādiem "speciālistiem" kā tev, jāatkārto vairāks reizes: tavas piesauktās "spanija un turcīja" NAV vienā klimata joslā ar Latviju, šeit segumam jāiztur arī ziemas sals

pirms 3 mēnešiem, 2020.06.28 20:14

Pārkrautie baļķvedēji

Kāda jēga no smiltīm, ja baļķvadēji no Lietuvas un Latvijas pārkrauti mauc pilnā jaudā!! Kad sāks tos baļkvedējus svērt un parbaudit. ?

pirms 3 mēnešiem, 2020.06.29 00:02

bezmens

Nav vajadzīga svēršana, jo vispār šādos laika apstākļos jāaizliedz visādu baļķevozu kustība Latvijā.

pirms 3 mēnešiem, 2020.06.29 07:22

bezmens

Nekas nav jāsver, bet baļķevoziem vispār šādos nenormālajos laika apstākļos jāaizliedz kustība pa asfalta ceļiem.

pirms 3 mēnešiem, 2020.06.29 07:24

Vietējās ziņas

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju