Bauskas ugunsdzēsēji demonstrē darbu ceļu satiksmes negadījumā 1

Bauskas novada Īslīces pagasta metāllūžņu pieņemšanas punktā Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Bauskas daļas seši ugunsdzēsēji-glābēji un vada komandieris Eduards Linde ikmēneša mācībās demonstrēja darbu ar hidrauliskajiem instrumentiem jeb tā saukto automašīnas griešanu ceļu satiksmes negadījumos.

Ugunsdzēsēji-glābēji teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas uzlabo nepārtraukti. Katru dienu starp izsaukumiem viņiem ir apstiprināts nodarbību plāns, kas jāīsteno. Praktiskais darbs ar hidrauliskajiem instrumentiem norisinās reiz trijos mēnešos. Vismaz reizi gadā teorētiskās nodarbinās tiek apskatīta pirmās palīdzības sniegšana ceļu satiksmes negadījumos. Pamatzināšanas šajās jomās ugunsdzēsēji-glābēji iegūst sešu mēnešu apmācības laikā Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžā, kur apgūst ugunsdzēsēja-glābēja profesiju, informē Viktorija Gribuste, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā inspektore.

Ugunsdzēsēju-glābēju darbs ceļu satiksmes negadījumos un uz ceļiem ir ļoti dažāds. Pamatā šie glābšanas darbi ir – cilvēku atbrīvošana no ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajiem transportlīdzekļiem, ceļa braucamās daļas sakārtošana no dažādām atlūzām, stikliem un citām lietām, izlijušo šķidrumu savākšana ar absorbenta palīdzību.

 «Bauskas Dzīve» bija klāt apmācībās. Tās nozīmīgas bija arī Ivo Primičam, kas Bauskas daļā aizvadīja tikai ceturto maiņu. «Gribēju izdarīt ko sabiedrības labā,» pievēršanos ugunsdzēsēju-glābēju arodam komentē vīrietis.

Tā kā automobilī neviens nebija iespiests, tad bez spriedzes varēja darīt darbu. Tomēr «Bauskas Dzīve» vēroja, ka arī šajā gadījumā darbi ritēja raiti, pēctecīgi un saskaņoti.

Ceļu satiksmes negadījumā vispirms tiek izvērtēts cietušā stāvoklis un avarējušā automobiļa izvietojums. Atkarībā no tā tiek izlemts griezt vai nu durvis, vai jumtu, lai varētu atbrīvot cilvēku. Jāatvieno akumulatora klemmes. No autocisternas jāizvelk šļūteņu līnija un stobram jābūt blakus gadījumam, ja pēkšņi notiek avarējušās mašīnas aizdegšanās. Strādājot ar hidrauliskajiem instrumentiem, pastāv aizdegšanās risks, var izlīt degviela, iespējams uzliesmojums. Jāpārliecinās arī par ugunsdzēsēju-glābēju ekipējumu, piemēram, vai ir nolaists aizsargstikls.

Darbs parasti notiek pārī – viens griež vai lauž, otrs pietur konstrukciju. Savukārt cits glābējs sazinās ar cietušo, ja viņš ir pie samaņas, skaidro darbības, lai nebūtu uztraukuma un baiļu, mierina cilvēku. Durvju gadījumā ar hidraulisko atspiedēju saspiež automobiļa priekšējo spārnu, lai parādās sprausla, tad tajā ieliek hidrauliskā instrumenta galu, lai atspiestu durvju savienojumu. Pēc tam darbā tiek laists hidrauliskais griezējs, ar ko griež durvju savienojumu statnes. Tad durvis atver, nogriež palikušos savienojumus.

Novērtējot cietušo, jālūkojas, vai automašīnā nav iespiestas kājas, vai nav asiņošana. Ja ir, jānovērš asins noplūde, jāliek spiedošais pārsējs, žņaugs. Kad cilvēka veselības stāvoklis stabilizēts, evakuē cietušo. «Jārīkojas ātri, bet uzmanīgi!» uzsver E. Linde. Pēc tam pēc iespējas ātrāk viņš jānodod mediķu aprūpē. Tas ir ne tikai fiziski smags darbs, bet vajadzīga arī psiholoģiska noturība šādās smagās situācijās, spēja rīkoties un neļauties līdzcilvēku panikai. Psiholoģisko atbalstu Iekšlietu ministrijas darbiniekiem nepieciešamības gadījumā nodrošina Iekšlietu ministrijas Sporta un veselības centra Psiholoģiskā atbalsta nodaļa, informē V. Gribuste.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Sdrāv

Ne-laime= nav laimes. Neraža- nav ražas. Ne-gadijums= nav gadījuma. Satiksmes nelaime vai satiksmes nelaimes gadījums

pirms mēneša, 2020.10.21 22:07

Vietējās ziņas

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju