«Balticovo»: Pieprasījums pēc šķidrajiem olu produktiem krities līdz 80% un pēc vārītajiem olu produktiem – līdz 50% 3

Pēc ārkārtējās situācijas pasludināšanas Latvijā un Eiropā saistībā ar Covid-19 pieprasījums un pasūtījumi pēc šķidrajiem olu produktiem Latvijā un to ārvalstu realizācijas tirgos kritušies līdz pat 80%, bet pēc vārītajiem olu produktiem - līdz 50%, informēja"Balticovo" valdes loceklis, komunikācijas un attīstības direktors Toms Auškāps.

"Kopš ārkārtas situācijas pasludināšanas Latvijā un Eiropā, esam strauji izjutuši Covid-19 krīzes negatīvo ietekmi uz viesmīlības un sabiedriskās ēdināšanas nozari, kas radikāli ir veicinājis šķidro un vārīto olu produktu pieprasījuma kritumu," viņš sacīja.

Auškāps piebilda, ka īpaši jūtams šķidro un vārīto olu produktu pieprasījuma kritums eksporta tirgos, kur pēc olām čaumalās uzreiz dominēja augstas pievienotas vērtības šķidrie un vārītie olu produkti, kas ir primārās produktu grupas HoReCa segmentā. Tāpat Covid-19 ietekmējis vispārējo pārtikas distribūciju Eiropā un nereti valstis vairāk nekā jebkad agrāk fokusējas uz vietējo ražotāju produkcijas iegādi. 

Viņš atgādināja, ka pēdējo gadu laikā "Balticovo" ir investējusi vairākus miljonus eiro produktu attīstībā un kopš pagājušā gada sākusi pildīt šķidros olu produktus - olu kulteni, baltumu un pankūku mīklu - ilgtspējīgā, kvalitatīvā un modernā bioloģiski noārdāmā "TetraPak" iepakojumā ar jaunu zīmolu "EVA", ar ko plānots attīstīt un stiprināt "Balticovo" produkcijas piegādi Eiropas mazumtirdzniecības tīklos.

Tāpat uzņēmums turpina ieguldīt un attīstīt ārpus sprostu olu ražošanu, jo Skandināvijas un Rietumeiropas tirgos joprojām aug pieprasījums pēc no ārpus sprostu olām ražotiem šķidrajiem un vārītajiem olu produktiem.

Komentējot izejvielu cenu tendences, viņš norādīja, ka graudu cenas pavasarim raksturīgi kāpj, un šogad nedaudz straujāk nekā citus gadus. "Pagaidām grūti spriest, vai kāpuma straujums ir saistīts ar krīzi. Katrā ziņā "Balticovo" ir sevi nodrošinājuši ar graudu krājumiem līdz nākamajai graudu sezonai rudenī," sacīja Auškāps.

"Balticovo" ir lielākais olu un olu produktu ražotājs Ziemeļeiropā ar vairāk nekā 45 gadu pieredzi. Tā ražotne un filiāles atrodas Iecavā, Madonā un Daugavpilī. 70% saražotās produkcijas tiek eksportēts uz vairāk nekā 20 valstīm. Uzņēmuma lielākais īpašnieks ir SIA "BCO", kam pieder 95,42% akciju.

Jau ziņots, ka Covid-19 pandēmijas dēļ Latvijā no 13.marta līdz 12.maijam ir izsludināta ārkārtējā situācija un noteikta virkne aizliegumu un ierobežojumu, kas atstāj negatīvu ietekmi uz daudzām uzņēmējdarbības nozarēm. Ņemot vērā sarežģīto situāciju, valdība un Saeima lēmusi par dažādām atbalsta formām uzņēmējiem un krīzes dēļ bez darba un ienākumiem palikušajiem cilvēkiem.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

Līze

Aizmirstiet par eksportu un sāciet paši lietot olas parastās nevis visādus tur šķidrmaisījumus.

pirms mēneša, 2020.04.24 22:06

Anonīms

Ja vēl pret darbiniekiem izturētos normāli

pirms mēneša, 2020.04.25 09:54

Gonza

Pret darbiniekiem izturas normāli. Ar attieksmi labi

pirms mēneša, 2020.04.25 23:26

Vietējās ziņas

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju