Vai ir nepieciešams sildīt mašīnas motoru pirms braukšanas?

Tā kā ir dažādi autovadītāji, pastāv arī dažādi uzskati un ieradumi. Viens no populārākajiem strīdiem saistīts ar to, vai patiesi nepieciešams sildīt mašīnas motoru pirms braukšanas. Lai turpmāk Tu zinātu atbildi uz šo jautājumu, esam apkopojuši svarīgāko, kas būtu jāzina par mašīnas motoru un tā sildīšanu!

Mašīnas motora sildīšana

Pastāv trīs galvenie iemesli, kādēļ cilvēki uzskata, ka mašīnas motoru pirms braukšanas vajadzētu sildīt:

● Lai notiktu aktīva eļļas aprite

Ja mašīna kādu laiku stāv uz vietas, motors netiek darbināts, tad motora eļlai ir tendence nosēsties eļļas pannas apakšā. Līdz ar to, paiet kāds laiks, līdz eļļa atkal varēs pareizi cirkulēt.
Aukstos apstākļos eļļa kļūst biezāka, tādēļ mašīnas iedarbināšanai nepieciešams ilgāks laiks. Eļļa samazina detaļu savstarpējo berzi, tādēļ svarīgi, lai notiek aktīva tās aprite un visas daļas tiktu kārtīgi ieeļļotas.

● Lai notiktu termiskā detaļu izplešanās

Metāli, tāpat kā citi cietie metāli, paplašinās, kad kļūst siltāki, tādēļ, projektējot motorus, inženieri  to ņem vērā, izveidojot dzinējā papildu vietu. Tas nozīmē, ka ir svarīgi, lai motors būtu pareizā darba temperatūrā, jo tikai tā detaļas izplešas un ir pareizā lielumā, tādējādi izvairoties no berzes un samazinot iespējamo nodilumu.

● Lai tiktu uzsildītas riepas

Pirms došanās ceļā, arī riepām nepieciešams iesilt, un motora sildīšana nodrošina arī riepu sildīšanu. Aukstas riepas ir cietas riepas, turklāt aukstām riepām ir mazāk izturīgs protektors, kas rada mazāku saķeri ar ceļa virsmu.

Motora sildīšanas process

Lai arī mašīnas motora sildīšanas process, iespējams, šķiet sarežģīts un laikietilpīgs darbs, tā noteikti nav! Nodrošināt pareizu un efektīvu motora darbību ir pavisam vienkārši:

● Iekāp mašīnā. Ieslēdz aizdedzi, bet pagaidām vēl nedarbini motoru.
● 3-5 sekundēs kopš brīža, kad esi ieslēdzis aizdedzi, dzirdēsi, kā degvielas sūknis iedarbina dzinēju. Kad tas notiek un dzirdi dūcošu skaņu, iedarbini mašīnu.
● Ļauj mašīnas motoram uz vietas darboties aptuveni 10-20 sekundes.
● Lēnām pārslēdz ātrumus un brauc. Atceries – lai dotos ceļā, Tavam auto obligāti jābūt aprīkotam ar derīgu OCTA polisi! (uzzināt vairāk)


Motora sildīšana agrāk un tagad

Pirms vairākiem gadu desmitiem, kad dzinēju un smērvielu tehnoloģijas nebija tik modernas un attīstītas, patiesi bija nepieciešama mašīnas motora sildīšana pirms braukšanas. Kad mašīnas motors atrodas miera pozīcijā, eļļa atgriežas karterī. Tā kā uz kustīgajām auto daļām, kam ir liela berze, nav daudz eļļas, bija jāiesilda motors, lai eļļa cirkulētu un šīs daļas tiktu ieeļļotas.

Tiek uzskatīts, ka mūsdienu automašīnām vairs nav nepieciešams tradicionālais sildīšanas rituāls, jo jaunākās automašīnās integrētas elektroniskas degvielas iesmidzināšanas sistēmas, kas ir paredzētas, lai nodrošinātu pilnīgi uzliesmojošu maisījumu un normālu dzinēja darbību jebkurā temperatūrā visu laiku.

Tā kā motora sildīšana nozīmē lieku degvielas patērēšanu un pamatīgu izmešu radīšanu, tagad motora sildīšanas vietā ieteicams doties ceļā uzreiz, taču pirmās 5-10 minūtes ar auto braukt lēni un saudzīgi, neradot motoram pamatīgu slodzi. Mūsdienās eļļa uz kustīgajām auto daļām atstāj ‘’aizsargplēvi’’, līdz ar to, pat, ja lielākā daļa eļļas atgriežas karterī, auto daļas vienmēr ir ieeļļotas.

Vienīgā reize, kad ieteicams un pat nepieciešams sildīt jaunākas mašīnas motoru – auksti ziemas rīti vai vakari, kad nepieciešams karstums, lai notīrītu vējstiklus, nodrošinātu redzamību. Sliktas redzamības rezultātā var notikt avārija, kā rezultātā tiks ietekmēta Tava Bonus Malus klase. Šeit vari uzzināt, kas tas ir un kā to pārbaudīt!

Pievieno komentāru

Reklāmraksti

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju