Kas notiek ar automašīnu, ja ar to nebrauc?

Esi nolēmis savu personīgo automobili ziemas periodā uzglabāt aiz slēgtām durvīm? Šādai rīcībai ir vairāki pamatoti iemesli, taču jārēķinās, ka tā sauktā auto ieziemošana nāk ar savām sekām. Tieši šī iemesla dēļ Octas.lv ir apkopojis dažnedažādas auto ķibeles, kas var atgadīties ar Tavu loloto spēkratu, ja tas ilglaicīgi tiek noņemts no aktīvas piedalīšanās ceļu satiksmē. Lasi tālāk un uzzini, kas ir šīs problēmas un kā no tām izvairīties!

Problēmas ar spēkrata akumulatoru

Viena no nopietnākajām problēmām, kas rodas brīdī, kad automobilis vairs netiek izmantots ilgākā laika periodā, ir akumulatora darbības pasliktināšanās. Tas var likties nedaudz pārsteidzoši, taču fakts, ka automašīnas akumulators nepārstāj darboties arī tad, kad tas netiek aktīvi pielietots, ir patiess.

Pirmkārt, Tava spēkrata akumulators zaudēs savu jaudu, tātad būs nepieciešamas papildu uzlādes. Otrkārt, pakāpeniski samazināsies arī akumulatora efektivitāte, kas nozīmē arī iekārtas kalpošanas mūža sarukšanu. Ko darīt, lai neiedzīvotos augstāk minētajās problēmās? Laiku pa laikam izved automašīnu tā devētajā piespiedu pastaigā, lai saglabātu akumulatora kvalitātes iezīmes. Ņem vērā, ka šādu izbraucienu būtu vēlams veikt vismaz reizi mēnesī, toties tam jābūt vismaz 50 km garam!

Mitrums degvielas bākā

Arī automobiļa degvielas tvertne tiek pakļauta briesmām, ja auto tiek ilgstoši atstāts novārtā. Tukšs degvielas nodalījums nozīmē nevēlama mitruma uzkrāšanos, kas savukārt izraisīs tādas ķibeles kā filtru aizsērēšanās, korozija, bojājumi degvielas sūknī, kā arī bakterioloģiskais tvertnes piesārņojums.

Balstoties uz jomas ekspertu ieteikumiem, vislabāk būtu atstāt degvielas tvertni līdz pusei piepildītu, taču, atsākot kustību ar automobili, veco degvielu noteikti vajadzētu nomainīt pret svaigu.
Gadījumā, ja mitruma problēma automobiļa degvielas nodalījumā jau ir paspējusi radīt iepriekš minētās sekas, bez atsevišķu auto detaļu aizvietošanas neiztikt. Toties, lai izvairītos no  šādām ķibelēm nākotnē, degvielu reizi pusgadā būtu ieteicams papildināt ar speciālu ūdens absorbentu.

Auto tehnisko šķidrumu novecošana

Automobilim, atrodoties piespiedu dīkstāvē, pakāpeniski noveco arī automašīnā atrodamie tehniskie šķidrumi. Visi auto tehniskie šķidrumi tajā skaitā bremžu, stūres pastiprinātāja, kā arī dzesēšanas šķidrums jeb antifrīzs, atsākot kustību ar dīkstāvē esošo spēkratu, vairs nebūs tik efektīvi, cik iepriekš. Tas nozīmē tikai vienu – atgriežoties aktīvā ceļu satiksmē, konkrētie šķidrumi pavisam noteikti būs jāaizvieto ar jauniem, tādēļ, pirms sēšanās pie stūres, vienmēr pārbaudi auto tehnisko šķidrumu stāvokli!

Iespējama riepu deformācija

Noslēdzošā, taču ne mazāk nopietnākā problēma, kas itin bieži skar novārtā atstātus transportlīdzekļus, ir riepu deformācija. Visbūtiskāk no auto dīkstāves parasti cieš tieši riepu spiediens, proti, riepas kļūst plakanas un pamazām zaudē savas izcilās saķeres īpašības. Retākos gadījumos auto svars ietekmē ne tikai riepu spiediena rādītājus, bet arī rada iespiedumus tajās, kas var tikt laboti ar riepu balansēšanas palīdzību.

Ja riepu balansēšana nelīdz, nāksies veikt pilnīgu riepu nomaiņu, lai izvairītos no iespējamām grūtībām pārvietojoties. Taču, izvedot automobili regulāros izbraucienos, Tu saglabāsi arī sava auto riepu labo stāvokli un izvairīsies no liekām remontdarbu izmaksām.

Pievērs uzmanību arī apdrošināšanai

Octas.lv steidz atgādināt – lai gan spēkratam, kas bargos ziemas mēnešus aizvada aiz slēgtām garāžas durvīm, faktiski nav nepieciešams iegādāties Octa polisi, tā būs vajadzīga tiklīdz nolemsi atgriezties uz ceļa. Klikšķini uz ‘kur iegādāties lētas Octas’ un izmanto izdevību iegūt Octa polisi savā īpašumā lētāk, kā arī atvēli dažas minūtes, lai uzzinātu vairāk par Bonus Malus sistēmu un to, kā tā ietekmē Octa polises cenu- ienāc mājas lapā Octas.lv.


Pievieno komentāru

Reklāmraksti

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju