Kā mazināt stresu Covid 19 laikā?

Līdz ar drēgno rudens mēnešu iestāšanos, arī Covid 19 vīrusa izplatība mūsu valsts teritorijā ir uzņēmusi iepriekš nebijušus apgriezienus. Arī ar koronavīrusa saistīto ierobežojumu pastiprināšanu atsevišķos jautājumos, iedzīvotāju vidū novērojamas gan trauksmes, gan ilgstoša stresa izraisītas noguruma pazīmes.

Kā mazināt stresu koronavīrusa atkārtotā uzplaiksnījuma laikā? Lai noskaidrotu atbildes uz šo jautājumu, vērsīsimies pēc pašmāju ekspertu viedā padoma.

Neklausieties viltus ziņas
Stresa līmeņa samazināšanu būtu ieteicams sākt ar ikdienā uzņemtās informācijas ierobežošanu.
Izvērtējiet, vai Jūsu visbiežāk patērētie mediji ir uzticami un objektīvi. Tieši nepatiesās viltus ziņas ir tas rīks, kas izraisa neizprotamas sašutuma izjūtas, kas nereti noved līdz pat pastiprināta stresa izjušanai.

Kā atšķirt šīs nepatiesības no ziņām, kurās patiešām būtu vērts ieklausīties? Mediju eksperti aicina iedzīvotājus uzticēties vien pārbaudītām vērtībām, proti, oficiālajiem televīzijas un radio ziņu raidījumiem. Daudz uzmanīgākiem vajadzētu būt ar internetā pieejamajiem izklaides un diskusiju portāliem, kas nereti mēdz pārspīlēt un izpušķot ziņas galveno būtību.

Veltiet laiku atpūtai

Šis saspringtais laiks, bez šaubām, sagādā nepatīkamas izjūtas ne tikai tiem, kas Covid 19 dēļ ir saskārušies ar savas finansiālās situācijas pasliktināšanos, bet arī tādām iedzīvotāju grupām kā bērni, pusaudži un pensionāri.

Kā lielisks atslābināšanās variants jebkurai no augstāk minetajām grupām ir papildu laika veltīšana jēgpilnai atpūtai. Nodarbojoties ar aktivitātēm, kas Jūsos izraisa pozitīvas un patīkamas emocijas, Jūsu emocionālā stabilitāte tiks pakāpeniski atjaunota.

Sekojiet infektologu norādījumiem

Veselības jomas profesionāļi piemetina, ka pakļaušanās gan infektologu, gan valdības pārstāvju izvirzītajām piesardzības normām ir lielisks veids, kā izvairīties no iedzīvošanās hroniskā stresā.

Šaubas par speciālistu izteiktajiem apgalvojumiem vien vairos Jūsu stresa līmeni. Apbruņojoties ar pacietību un visiem nepieciešamajiem aizsarglīdzekļiem, kā arī ievērojot noteiktās distancēšanās prasības, Jūs varat būt pilnībā drošs par to, ka esat maksimāli pasargāts no saskaršanās ar bīstamo infekciju.

Veiciet elpošanas vinginājumus

Stresa simptomu atvieglošanai noderēs arī dažādi elpošanas vingrinājumi. Viens no efektīvākajiem vingrinājumiem, kuru iespējams itin viegli ieviest savā ikdienas rutīnā, ir sekojošs:

● Apsēdieties ērtā pozā;
● Cieši aizveriet muti;
● Veiciet 7 līdz 10 aktīvas ieelpas caur degunu;
● Lēni izelpojiet plaušās uzkrāto gaisu caur nāsīm.

Šī vingrinājuma laikā Jūs jutīsiet, kā krūšu kurvis izplešas un pēcāk atkal saraujas.  Šī metode palīdzēs atbrīvot Jūsu elpceļus no tajos esošajiem sastrēgumiem, kas savukārt  relaksēs gan Jūsu ķermeni, gan prātu.


Konsultējieties ar speciālistu

Gadījumā, ja globālās pandēmijas straujā izplatība Jūs patiesi satrauc līdz tādam līmenim, ka neesat īsti spējīgs koncentrēties uz neko citu, bez konsultācijas ar speciālistu nudien neiztikt.
Par vizītes norisi uztraukumam nav pamata. Speciālista uzdevums ir Jums palīdzēt nevis apšaubīt Jūsu emocionālo nestabilitāti vai saasinātās izjūtas attiecībā uz koronavīrusa izraisīto situāciju valstī.

Parūpējieties par drošības spilventiņa izveidi

Ja Jūsos mājojošais uztraukums ir vistiešākajā mērā saistīts ar Covid 19 ekonomisko pusi, būtu ieteicams rūpīgi padomāt par tā sauktā drošības spilventiņa izveidi. Arī nelieli iekrājumi ir līdzekļi, kas vajadzības gadījumā spēs vērst situāciju Jums par labu. Ņemiet vērā, ka arī privāti naudas aizdevumi var kalpot kā zināms finansiālais nodrošinājums, taču ar to noformēšanu vajadzētu būt uzmanīgiem.

Ja esat nonācis finansiālās grūtībās, paturiet prātā, ka naudas kredīts internetā ir  iespēja saņemt papildu līdzekļus savu būtiskāko vajadzību nodrošināšanai. Creamcredit.lv iesaka rūpīgi izsvērt visas patēriņa kredīta priekšrocības un trūkumus, kā arī atcerēties, ka aizņemšanās nozīmē atbildību un laicīgu saistību segšanu.

Pievieno komentāru

Reklāmraksti

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju