Dacia veiksmes un ilgmūžības noslēpums

Kad Dacia parādījās auto tirgū, tas ātri vien spēja konkurēt ar daudziem jau labi zināmiem auto zīmoliem, pamazām, tomēr pārliecinoši radot īstu apvērsumu auto tirgū. 

Līdz ar to rodas jautājums - kāds ir Dacia veiksmes noslēpums? 

Kas ir šī auto ražotāja panākumu pamatā? Par to vairāk - turpinājumā.

Dacia: īsa vēsture 

Zīmols Dacia radās 1966. gadā Rumānijā. Pirmais automobilis nebija pavisam jauns modelis, bet gan Renault 8, kas tirgū tika laists ar nosaukumu Dacia 1100. No 1968. līdz 1972. gadam tika izgatavotas tikai 44 000 automašīnas. 1969. gadā tam pievienojās Dacia 1300. Atkal tas bija cita Renault - šoreiz  Renault 12. - kopija.  Tas tika ražots līdz 2004. gadam - protams, ar dažiem dizaina uzlabojumiem un modernizāciju.

Diemžēl Rumānijā valdošais komunistiskais režīms atstāja savu ietekmi - tas būtiski ierobežoja jauninājumu rašanos, no tā cieta arī sadarbība ar Renault un vadošajiem auto detaļu ražotājiem. 

Neskatoties uz stingrajiem ierobežojumiem, Dacia automašīnas tika eksportētas uz citām valstīm. Tomēr, sakarā ar kvalitātes krišanos, samazinājās arī pārdošanas apjomi. 

Pārmaiņas notika 1999. gadā, kad Renault nopirka Dacia kontrolpaketi un sāka pārveidot zīmolu par tādu, kāds tas ir tagad.

Dacia: projektēts un ražots Rumānijā 

Vietējie talanti

2007. gadā atvērtajā dizaina studijā, kas atrodas Bukarestes centrā, šobrīd strādā 24 speciālisti no visas pasaules. Tomēr tieši pašmāju talantu attīstība ir viena no svarīgākajām zīmola atslēgām - uzņēmums sadarbojas ar vietējām dizaina skolām, tādā veidā piesaistot jaunus, spējīgus speciālistus. 

Neskatoties uz globālo vīziju, uzņēmuma pamatvērtības joprojām ir nemainīgas - tās ir  kvalitāte un izturība. 

Dacia automašīnu kvalitāte tiek rūpīga izvērtēta - ar to nodarbojas uzņēmuma inženierzinātņu un testēšanas centrs. 

Izturības pārbaudes

Centrā  tiek nodrošinātas vairākas izturības pārbaudes - sākot no durvju atvēršanas robotiem, kas testē savienojumus 24 stundas diennaktī, piecas dienas nedēļā, līdz augstās un zemās temperatūras un mitruma iedarbības testiem  - 22 dienu garumā.  Šīs abas konkrētās pārbaudes ir samērā jaunas, un parāda to, ka zīmols turpina attīstīties.
Papildus kontrolētajai testēšanai ir izveidota arī testa trase, kas sadalīta 10 dažādos posmos ar dažādiem ceļa segumiem - trase ietver asfaltu, bruģi, meža ceļus, granti un visu citu, ar ko varētu saskarties mūsdienu automašīna. 

Pielāgojoties individuālajiem tirgiem, būtiski pieauguši ražošanas apjomi. Mioveni rūpnīcā ik dienas iespējams saražot  1 390 transportlīdzekļus - tas ir viens automobilis ik pēc 55 sekundēm. 

Uzņēmums vienmēr reaģē uz autovadītāju prasībām, sniedzot tieši to, kas viņiem nepieciešams - drošu un uzticamu auto par pieejamu cenu.

Dacia: auto, kas atbilst mūsdienu prasībām 

2004. gadā Dacia prezentēja automašīnu Logan - spēkratu, kas sasniedza iespaidīgus pārdošanas apjomus, līdz ar to vēl vairāk veicinot zīmola izaugsmi un atpazīstamību. Lielā virsbūve, pārdomāts aprīkojums un pieejamā cena padarīja Logan par sapņu auto daudziem - turklāt šis bija visai vienkārši sasniedzams sapnis. Šis auto modelis joprojām ir pieejams auto tirgū - kopš tā izlaišanas ir pārdoti jau 1,8 miljoni Logan automobiļu. 

Auto katrai dzīves situācijai

4 gadus vēlāk - 2008. gadā - pasauli pārsteidza jauns Dacia ražojums - Sandero. Gadu vēlāk tam pievienojās apvidus auto modelis Sandero Stepway - auto ar kompaktu virsbūvi un gana ietilpīgu salonu. 

2010. gadā uzņēmums nāca klajā ar Dacia Duster - tas joprojām ir zīmola pārdotākais auto. 

Savukārt 2012. gadā pārdošanā tika laists ģimenes auto Lodgy un kombi furgons Dokker. 

Uzņēmums neapstājas - tiek izlaisti arvien jauni auto modeļi. Drīzumā gaidāms vēl viens apvērsums - elektromobiļi. Šī gada pavasarī prezentētais Electric Spring ir zīmola pirmais elektroauto, turklāt - tas būs arī pirmais Dacia pilsētas auto.

Kāds ir Dacia noslēpums? 

Skaidrs ir viens - Dacia veiksmes pamatā ir spēja apvienot ērtības, kvalitāti un citas mūsdienu prasības ar pieejamu cenu. Šī kombinācija pievilina daudzus auto pircējus. Zīmols kvalitātes ziņā spēj konkurēt ar daudziem citiem spēcīgiem zīmoliem, tomēr cenas ziņā tas ir krietni pieejamāks. 

Tas ir bijis iespējams, galvenokārt optimizējot izmaksas - galējā pārdošanas cena ir galvenā vadlīnija, kas tiek ņemta vērā visos Dacia automašīnu posmos, protams, ņemot vērā arī tādus svarīgus aspektus kā drošība un uzticamība. 

Drošība uz ceļa 

Domājot par drošību, svarīgi izvēlēties ne vien uzticamu un izturīgu auto, bet arī noformēt atbilstošu auto apdrošināšanu. Kā zināms, OCTA ir obligāta prasība ikvienam motorizētam transporta līdzeklim, kas piedalās ceļu satiksmē. Autovadītāju ērtībām apdrošināšanu iespējams izvēlēties un noformēt arī internetā - piemēram, šajā mājas lapā. 

OCTA polisi piedāvā vairākas apdrošināšanas kompānijas, tādēļ, lai izvēlētos piemērotāko un izdevīgāko risinājumu, vienmēr salīdzini OCTA cenas. Šim nolūkam var noderēt OCTA kalkulators - ievadot prasītos datus, uzreiz saņemsi informāciju par Tavām prasībām atbilstošiem apdrošināšanas piedāvājumiem. Varēsi tos ērti salīdzināt un uzreiz izvēlēties izdevīgāko.

Pievieno komentāru

Reklāmraksti

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju