Zemgales reģionā šajā ziemā no sniega attīrīti 18 900 kvadrātmetri autoceļu 1

AS «Latvijas Autoceļu uzturētājs» (LAU) Zemgales reģionā 2018./ 2019. gada ziemas sezonā līdz 15. februārim attīrīšanu no sniega veicis 18 900 kvadrātmetru apmērā, aģentūru LETA informēja LAU pārstāve Maija Eglīte.

Ceturtdien, 21. februārī, Bauskā teju 20 pašvaldību un LAU pārstāvji no Zemgales reģiona klātienē iepazinās ar ikdienas uzturēšanas darbu aktualitātēm ziemas sezonā.

«Strādājam pie inovāciju ieviešanas uzņēmuma darbībā. Ir ieviests mobilo sensoru pilotprojekts, kas ļauj saņemt operatīvu informāciju par autoceļu brauktuves stāvokli. Tas palīdz ziemas dienesta dežurantiem pieņemt lēmumu par tehnikas sūtīšanu kaisīšanas/tīrīšanas darbu veikšanai. Šādus izmanto arī Skandināvijā, Lietuvā un Igaunijā. Šajā ziemas sezonā veiktas arī izmaiņas brauktuves kaisīšanas platumā. Līdz šim sāls tika kaisīta visā brauktuves platumā, bet šoziem kaisīšana notiek šaurākā platumā. Satiksmes plūsmas un brauktuves šķērskrituma rezultātā sāls tiek izkliedēta visas brauktuves platumā. Tas nekādā veidā neietekmē satiksmes drošību,» informēja LAU valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.

LAU Autoceļu uzturēšanas un pārvaldības departamenta vadītājs Vilnis Vigulis norādīja, ka autoceļu uzturētāju ziemas dienests nodrošina darbu diennakts režīmā. Valsts autoceļiem ziemā ir noteiktas uzturēšanas klases un tie tiek uzturēti, lai atbilstu normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Līdz ar to ziemā autoceļu brauktuves stāvoklis starp dažādām uzturēšanas klasēm var būtiski atšķirties. Autoceļu uzturēšanas darbi tiek uzsākti, tiklīdz uz autoceļa tiek konstatēts noteiktajai uzturēšanas klasei neatbilstoša situācija - tiek pārsniegts pieļaujamais sniega kārtas biezums, ir izveidojies apledojums un citi.

Zemgales reģionā galvenokārt valsts autoceļi ir ar noteiktu C uzturēšanas klasi – 2136 kilometru garumā, savukārt ar A uzturēšanas klasi – 173 kilometru garumā, A1 – 390 kilometru garumā, B – 499 kilometru garumā un D uzturēšanas klases autoceļi 250 kilometru garumā.

LAU norādīja, ka autoceļi ar noteiktu C un D uzturēšanas klasi tiek uzturēti ar sniega kārtu, līdz ar to, kad gaisa temperatūra ir virs nulles vai ir atkala tie var kļūt īpaši slideni. Lai mazinātu slīdamību tiek veikti rievošanas darbi vai kā pretslīdes materiālu izmanto smilti, un to kaisa - satiksmei bīstamākajos posmos – stāvos kritumos, kāpumos, līkumos, krustojumos. Rievošanas darbus veic ja piebraukta sniega vai apledojuma biezums ir vismaz pieci centimetri. Tomēr jāņem vērā, ka šādos laika apstākļos veiktie kaisīšanas un rievošanas darbi nav ilglaicīgi, jo nokrišņi nokaisīto materiālu noskalo.

Šogad, 2018./2019. gada ziemas sezonā, līdz 15.februārim, Zemgales reģionā autoceļu attīrīšana no sniega veikta 18 900 kilometru apmērā, attīrīšana no sniega ar vienlaicīgiem kaisīšanas darbiem – 52 143 kilometru garumā, kaisīšana ar pretslīdes materiālu – 58 075 kilometru garumā, bet rievošana – 8074 kilometru apjomā.

Lai uzlabotu satiksmes drošību un informētu ceļu lietotājus par posmiem, kuros konkrētajā brīdī tiek veikti ceļu uzturēšanas darbi, ziemas tehnikas vienības ir aprīkotas ar GPS un tām līdzi var sekot tiešsaistes režīmā aplikācija «Waze» un AS «Latvijas valsts ceļi» (LVC) mājaslapas kartē.

LAU aicina ceļu lietotājus informēt par valsts autoceļu stāvokli, zvanot uz LVC Satiksmes informācijas centra diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 8000 5555.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Šoferis

Neredzēju nevienu tīrītu ceļu . Kaisīts arī tikai uz papīra . Dziedātāji no neredzamās frontes .

pirms 4 mēnešiem, 2019.02.23 13:14

Vietējās ziņas

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju