Satiksmes ministrs Bauskas novada domē uzklausa vietējās problēmas 23

Īsā vizītē Bauskā šonedēļ bija ieradies jaunais satiksmes ministrs Tālis Linkaits, viņš gan šoreiz tikās tikai ar novada domes vadību. Minstrs iepazīstināja ar plānotajiem projektiem, kā arī uzklausīja Bauskas novada pašvaldības pārstāvjus.

Ar ministru 14. februārī tikās Bauskas novada domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks, priekšsēdētāja vietnieks Voldemārs Čačs un izpilddirektors Jānis Kalinka. Kopā ar ministru bija ieradies valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands un ministra biroja vadītāja Arita Ūdre. Vizīte bija īsa – ministrs uzsvēra, ka viņam ir mērķis iepazīties ar novadu ikdienu, nākotnē te plānojis plašākas tikšanās.

T. Linkaits iepazīstināja ar plānojamiem projektiem, kas var skart Bauskas novadu. Viņš uzsvēra, ka pašlaik notiek iepirkums projektam par Ķekavas apvedceļu un nākamgad varētu sākties būvdarbi. Jaunais apvedceļš saīsinātu laiku, kas jāpavada autobraucējiem ceļā no Bauskas uz Ķekavu.

Pieskaroties Bauskas apvedceļa projektam, T. Linkaits atzina, ka to īstenos, bet, izmantojot jau nākamā Eiropas plānošanas perioda finansējumu. Bauskas novada pārstāvji aicināja vienlaicīgi ar «Rail Baltic» izbūvi īstenot tilta celtniecību pāri Mēmelei, bet ministrijas pārstāvji norādīja, ka tas diez vai būs iespējams. «Tie ir divi dažādi projekti, finansējuma avoti ir dažādi. Apvedceļu iesāks projektēt labi ja nākamās desmitgades vidū, bet pa «Rail Baltic» jau 2025. gadā būtu jābrauc vilcieniem,» pauda D. Merirands. Tomēr esot skaidrs, ka Bauskas apvedceļš būs – plānos tas ir iezīmēts.

Baušķenieki aktualizēja arī citus ceļu nozares jautājumus, atgādinot ne tikai par esošajām problēmām, bet pieminot arī nākotnē nepieciešamās izmaiņas. Satiksmes ministrs slavēja Bauskas novadu par pārbūvētajām pilsētas tranzītielām un tiltiem, bet domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks norādīja, ka vajadzētu apli arī aiz Mēmeles tilta krustojumā ar Draudzības ielu, jo tur rītos satiksme ir ļoti aktīva. Saistībā ar tranzītielām J. Kalinka norādīja, ka būtu tikai godīgi, ja valsts pārņemtu pilsētas tranzītielas, kā tas ir Iecavā. «Slodze ir tik liela, ka nesen remontētās akas ir atkal iesēdušās. Un tas jāremontē par pašvaldības naudu,» pauda izpilddirektors. T. Linkaits atzina, ka tas ir iespējams, bet tad jātaisa maiņa – dažus ceļus atdot pretim pašvaldībai. A. Jātnieks piekrita, ka ar to nav nekādu problēmu – pašvaldība ir gatava veikt šādu maiņu.

Apsprieda arī plānotos ceļu remontus – T. Linkaits informēja, ka šogad plāno izstrādāt projektu ceļa posma no Bauskas līdz Pilsrundālei rekonstrukcijai. «Man pat diplomātiskā dienesta pārstāvji saka, ka ceļš uz Rundāles pili ir slikts,» teic ministrs. Savukārt 2020. gadā varētu sākties rekonstrukcijas darbi. V. Čačs informēja, ka šogad plānots pārbūvēt ceļa posmu no Bauskas līdz Īslīces pagasta Bērzu ciemam.

Vēl baušķenieki sūdzējās par diviem ceļu posmiem, kad valsts ceļu plānotāji Vecsaules un Dāviņu pagastā nevēlējās noasfaltēt dažus simtus metru, lai savienotu pašu asfaltētās brauktuves ar pašvaldības asfaltētajiem ceļiem. Ministrs solīja šiem jautājumiem pievērst uzmanību.

Sarunās tika pieminēts optisko kabeļu tīklu projekts – kabeļus savilka, bet labuma no tā nav ne pašvaldībām, ne iedzīvotājiem. T. Linkaits atzina, ka projekts bijis neveiksmīgs un risinājuma pagaidām nav.

Apsprieda arī sabiedriskā transporta pakalpojumus. Ministrijas pārstāvji gan pauda viedokli, ka efektīvāk būtu nevis pašvaldībai veikt pārvadājumus, bet visu atstāt privātajiem uzņēmējiem. «Talsu novads atteicās no pašpārvadājumiem un privātie varēja atvērt vairāk reisu, rezultāti ir labāki,» minēja D. Merirands.

Pievieno komentāru

Komentāri 23

mjāā

Doma par apvedceļu jau ir laba, bet vai Jātnieka k-gs pats to nebija sapratis, ka apvienot ar dzelzceļa būvi tas nav iespējams. Ja runā par apli, uz Drauzdības ielas, tad atkal gribas pateikt- ir tak uzbrauktuve uz galvenās ielas (A7) arī citur, mazliet tālāk, uz Rīgas pusi (P87), tur ir pat izveidots palašinājums. Draudzības iela nav nekāda pasaules naba.

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.15 13:15

nu ja

pasaules naba bija Uzvaras ielas un Brīvības bulvāra krustojums...

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.15 16:40

Infors

Vēl pusgadu atpakaļ izskanēja info, ka apvedceļš nemaz netiek plānots, tagad redz "plānos ir iezīmēts". Katrā ziņā, stipri šaubos, ka pat to projektēšanu uzsāks nākamās desmitgades vidū. Un vai vispār tad tas vēl būs aktuāli.. Bauska tak jau būs pamirusi.

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.15 13:28

piecgades plāns!

Tā turpināt! Pēc 5 gadiem vajadzēs stundu vai pat vairāk, lai izbrauktu cauri Bauskai.

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.15 19:52

Arturs

No kā izskanēja, netiek plānots? Plānots sen viņš ir. Vajag sekot līdzi informācijai. Nevis klausīties batonstūmēju Plešu.

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.16 09:31

Jānis

Protams, džeks ar saldo mēli arī tur gribēja. Puišelim vajadzētu ar lāpstu pastrādāt lai zin kas ir darbs, neviss saldi muldēt omītēm.

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.17 16:47

Milda

Ja šādi vērtē apvedceļu,tad pēdējais laiks sākt kasēt caurlaides maksu tranzītam. Un tad par sakasēto naudu pašiem būvēt apvedceļu!!!

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.15 13:58

lai jātnieks nekristu no segliem ārā

tad īsā un intīmā vizītē ātri vienojās - kārtīgs pieved/apved ceļš nepieciešams.

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.15 15:12

foto

klusā daba ar čaiņiku

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.15 15:12

Šoferis

Bauskas apvedceļa projektu jau uztaisīja 1983 gadā . Plānoja pabeikt ceļu 1994 . Savienība pajuka pārāk ātri .

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.15 21:33

RA

CITĒTS...

Apsprieda arī plānotos ceļu remontus – T. Linkaits informēja, ka šogad plāno izstrādāt projektu ceļa posma no Bauskas līdz Pilsrundālei rekonstrukcijai. «Man pat diplomātiskā dienesta pārstāvji saka, ka ceļš uz Rundāles pili ir slikts,» teic ministrs.
LAI TIE DIPLOMĀTISKĀ DIENESTA PĀRSTĀVJI PABRAUC TĀLĀK LĪDZ ELEJAI- VIETĀM TUR IR TIKAI NOSAUKUMS "ASFALTA SEGUMS"

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.16 08:11

varbūt?

tos diplomātus un citus čemodānus, kuru dēļ jāremontē daži ceļa posmi, svētīgāk būtu uz Pilsrundāli vest caur Jelgavu un Eleju, pie reizes Jelgavas pili apskatītu, kā arī tikušiem līdz Pilsrundālei, pavisam cita ēstgriba būtu....

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.16 10:46

Gaišais

Varu Latvijas provinces pilsētās ir sagrābuši laucinieki - dzimtcilvēku un PSRS klaidoņu pēcteči.

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.16 09:59

nesapratu

kas tas tāds?

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.17 10:52

Īsās vizītes secinājums.Ceļš uz Rundāles pili ir slikts,tas jāremontē.Ne jau dēļ tūristiem,bet kungiem,kas ar lielu ātrumu traucas cauri Bauskai un kurus pavada vairākas mašinas ar ieslēgtām bākugunīm.Tas arī viss mīļie baušķenieki no šīs īsās vizītes.

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.17 10:32

patriots

Jā, kungu labsajūta latviešiem vienmēr ir bijusi pirmajā vietā!

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.17 10:56

Uh

varētu mēs to Rundāles pili uz kādu laiku pārcelt uz... Budbergu, pēc tam uz tām pašām Priedītēm Rundāles novadā....

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.17 16:24

Caurvedis

Cerības uz Rīgas kungu vēlību izgaisa līdz ar kungu aizbraukšanu. Palika nekonkrēts solījums labot ceļu uz Rundāli (tūristiem un kungiem) un pavisam tukšas (kā krievi teiktu, "ar dakšām ūdenī") pļāpas par apvedceļu kaut kad gaišajā nākotnē. Varbūt nevajag mums kungiem tik zemu klanīties un roku bučot, bet skarbāk prasīt to, kas pienākas? Tas, ka citādi Rīgā par baušķeniekiem neviens nedomās, laikam skaidrs visiem...

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.17 22:16

vienmēr kāds domās...

Dievs, tas Kungs un Bauskas novada dome vienmēr ir domājusi par iedzīvotājiem, it sevišķi pilsētas ielu remontos un rekonstrukcijās...

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.18 12:18

Priekulis

ZZS LAUĶI grib zagt un taisīt H... , nabaga Satiksmes ministrs.

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.18 12:32

nu ko

Gaidīsim ciemos labklājības ministri,lai uzklausītu mūsu problēmas.Bū jautri.

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.20 06:48

Gregs

Jautājums paliek atklāts , RB būvniecība būs papildus slogs satiksmei ap Bausku un Bauskā, kā bez apsolītā apvedceļa un jauna tilta to plāno risināt,

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.20 11:02

Goga

A nekā...

pirms 8 mēnešiem, 2019.02.20 11:13

Vietējās ziņas

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju