Par ko jāpadomā, uzsākot mācības autoskolā

Autoskola ir obligāts faktors, ja vēlaties iegūt autovadītāja apliecību un piedalīties ceļu satiksmē. Katru gadu ļoti liels skaits cilvēku uzsāk mācības autoskolā ar domu iegūt autovadītāja apliecību, tomēr ne visi šo mērķi sasniedz. To kursantu skaits, kuri tomēr nepabeidz mācības un neiegūst apliecību, ir pietiekami liels, lai būtu jāmeklē, kādi tam ir biežākie iemesli.

Vadoties pēc ilggadējas darba pieredzes, autoskola Credo Autoprieks ir apkopojusi vairākus būtiskus jautājumus, par kuriem katram topošajam autoskolas audzēknim būtu jāpadomā laikus, lai mazinātu iespēju, ka mācību process tiks pārtraukts, kas nozīmētu gan zaudētu naudu, gan laiku, gan iegūtu neveiksmes sajūtu.

1. Kas motivē iegūt autovadītāja apliecību
Motivācija patiesībā ir ļoti svarīgs faktors, kas ietekmē mācību gala rezultātu. Cilvēki, kuri iestājas autoskolā, ir ļoti dažādi, dažādos vecumos, ar dažādām darba un personīgās dzīves situācijām. Un katram var būt citi pavadošie apstākļi, kas mudinājuši pieteikties autoskolā. Ja autovadītāja apliecība ir vajadzīga darba dēļ, lai organizētu ģimenes sadzīvi, ja vispār nav citu variantu kā auto vadīšana, tad jau zemapziņā cilvēks ir pieņēmis, ka viņam tas ir jāizdara, lai arī ko tas prasītu, jo no tā atkarīgi fundamentāli dzīves aspekti.

Ja autoskola ir vairāk kā izklaide un laika kavēklis, kas bieži vien ir jauniem cilvēkiem, kuri īsti nemaz nezina kur un ar ko brauks, vai tad, ja ģimenē jau ir vairāki šoferi, ikdienā arī nav vajadzības pēc auto vadīšanas, tad motivācija un apņēmība var būt zemāka, kursants nesatraucas, ka apmācība ieilgst, ir gatavs to pat atlikt. Ja rodas kāds cits spēcīgs faktors dzīvē, tad šie cilvēki mēdz arī pamest autoskolu.

2. Vai ir pietiekami daudz naudas autoskolas apmaksai
Jau no paša sākuma jāatmet ilūzija, ka autoskola neradīs pamanāmus zudumus budžetā. Autoskola šobrīd ir kļuvusi dārgāka, jo palielinājies obligāto braukšanas stundu skaits no 14 uz 20. Tāpat pieaug arī maksa par vienu braukšanas nodarbību. Tāpēc jau laikus jāveic aprēķini, kāda būs vismaz minimālā summa, ko vajadzēs. Vidēji summas variē no 700 līdz pat 1000 un vairāk eiro, ko kursanti iztērē, jo daudz atkarīgs no tā, kā sokas braukšanas praktiskā apmācība. Ja uzsāk apmācību, īsti nezinot vai būs nauda, kur to ņems, tad arī pastāv liels risks, ka mācības nāksies pārtraukt vai aizkavēt finansiālu apsvērumu dēļ. Labāk jau laikus iekrāt vismaz daļu naudas, lai ir jau stabils starta atspēriens.

3. Vai ikdienas grafiks ļauj izbrīvēt laiku autoskolai
Autoskola ir nopietnas mācības, kuras nevajadzētu uztvert vieglprātīgi. Ja cilvēks ilgi nav mācījies, tad viņam noteikti ir aizmirsies, kā tas ir — regulāri ierasties uz nodarbībām, tajās koncentrēt uzmanību, mācīties patstāvīgi un gatavoties pārbaudes darbiem. Autoskolu nevar pabeigt pa roku galam un nemācoties. Tāpēc ir jāparaugās uz reālo situāciju savā ikdienā – noslogojumu, ikdienas grafiku un tā savienojamību ar iespējamajiem nodarbību laikiem. Tāpat arī jādomā, vai varēsiet pietiekami regulāri izbrīvēt laiku braukšanas nodarbībām. Ja ir ģimene, tad šādas izmaiņas skars arī citu ģimenes locekļu ikdienu, kādam varbūt nāksies uzņemties vairāk pienākumu. Tāpēc par to visu jau laikus jāpadomā un tas jāpārrunā ar tuvākajiem cilvēkiem.

4. Vai izvēlēta pareizā autoskola
Autoskolas izvēlei ir ļoti būtiska loma tajā, cik ātri un sekmīgi izdosies iegūt autovadītāja apliecību. Autoskola jāizvēlas, ņemot vērā gan ģeogrāfiskos, gan kvalitātes kritērijus. Vieglāk apmeklēt noteikti būs to autoskolu, kura ir tuvāk ikdienā ierastajiem maršrutiem, tāpēc jāsāk ar tuvumā esošo autoskolu apzināšanu. Un tad var tās salīdzināt pēc kvalitātes kritērijiem. Noderīga būs draugu un paziņu pieredze, kā arī atsauksmes internetā, lai gan tās ne vienmēr ir patiesas, jo gadās, ka internets tiek izmantots konkurenes cīņā. Vēl viens uzticams avots, kas palīdzēs izvērtēt autoskolas un arī pasniedzējus, ir CSDD vietnē pieejamā statistika par to, kāda ir autoskolu dalībnieku sekmība, kādi ir instruktoru darba rādītāji.

5. Kā tiksiet galā ar iespējamajām neveiksmēm eksāmenos

20180323-1834-credo-autoskola.jpg

Ideālā variantā visi kursanti gan teorijas, gan braukšanas eksāmenu nokārtotu ar pirmo mēģinājumu. Bet realitātē tā ne vienmēr notiek. Pietiekami liela daļa autoskolu audzēkņu eksāmenus nokārto tikai ar otro vai trešo mēģinājumu. Tieši šis ir bīstams brīdis, jo neveiksmes eksāmenos sniedz vilšanos savās spējās, var rasties vēlme atmest ar roku, tiek meklēti aizbildinājumi, ka es jau varbūt neesmu piemērots auto vadīšanai. Jāpadomā, kā rīkotos šādā situācijā, vai neļautos neveiksmes sajūtai. Svarīgs ir arī apkārtējo uzmundrinājums, kas motivē pēc iespējas ātrāk atkal vienoties par jaunu eksāmena datumu, nevis vilcināties, kas tikai vairos bailes un arī iespēju, ka vispār vairāk nemēģināsiet.

Pievieno komentāru

Reklāmraksti

Uz bauskasdzive.lv pilno versiju